Úhel náběhu pístového kola na ozubení pístu – AOE (Angle Of Engagement)
Jedná se o úhel, pod kterým přichází první náběhový zub pístu do kontaktu s ozubením pístového kola. Při špatné korekci AOE dochází k většímu opotřebení vodících kolejniček na pístu, prvního zubu pístu a u pístů s kovovým hřebenem hrozí prolomení ozubu do korpusu.
Správnou korekcí AOE docílíme citelně vyšší životnosti pístu. Korekci AOE lze provést dvěma způsoby – podložkou pod hlavu pístu, nebo vyšším dorazem na hlavě válce. U obou způsobů docílíte posunutí pístu směrem k trnu pružiny a tím pádem zmenšení náběhového úhlu zubů.
Obecně lepším řešením je bezesporu vyšší doraz na hlavu válce. Díky vyššímu dorazu je dopad hlavy pístu více utlumený a nedojde ke zvýšení hmotnosti pístu, což by vedlo k většímu zatížení mechaboxu.
Proto máme v nabídce 4 různé tloušťky dorazů, které lze bez větších potíží a potřeby speciálních přípravků nalepit na hlavu válce. Pro co nejjednodušší instalaci lze zakoupit i hlavu válce bez nalepeného dorazu. Dorazy lze použít standardní z Polyuretanu (PU), nebo tzv. Sorbopady vyrobené ze speciálního materiálu Sorbothane® vyvinutého k tlumení rázů a vibrací. Tento materiál je využíván i v kosmickém průmyslu k tlumení rázů u citlivých dílů při startu vesmírných letů.
Pokud pro použitou hlavu válce nejsou dostupné zvýšené dorazy, lze použít i podložky pod hlavu pístu. Jak již bylo zmíněno, dochází ke zvýšení hmotnosti pístu a většímu zatížení mechaboxu. Proto zpravidla není vhodné použití podložek z těžkého materiálu, jako je ocel, ale je lepší použít materiály jako například dural nebo odolný plast.
V případě, že je navýšení hmotnosti pístu naopak žádané (například u DMR staveb - vyšší výkon a vyšší hmotnost BB), je toto nejjednodušší způsob jak hmotnost upravit. Proto máme v nabídce i speciální těžší mosazné podložky.
Nový komentář